a Magyar Mozdulatművészeti Társulat - Még 1 Mozdulatszínház
MMS - Mozdulatművészeti Stúdió
az Orkesztika Alapítvány  - Szóló Tánc és Duó Tánc Fesztivál programja
Orkesztika Alapítvány - Mozdulatművészeti Stúdió

Mezítlábas Galéria


Eddig szervezett kiállításaink
kezdete
vég
alkotó
a kiállítás címe
megnyitotta

2003. október 4.

2004. augusztus 31.

Varga Gábor György

Képek a Még 1 Mozdulatszínházról

dr. Dienes Gedeon

fotóművészeti kiállítás

2004. szeptember 25.

2004. november 12.

Eifer János

A képzelet a valóság peremén egyensúlyozva

dr. Dienes Gedeon

fotóművészeti kiállítás.

2004. november 13.

2004. március 1.

Dusa Gábor

Dusa Gábor táncfotográfiái

Mándy Ildikó

fotóművészeti kiállítás

2005. március 5.

2005. május 5.

Fenyves Márk

"Véletlen töredék"

Pálosi István

képzőművészeti kiállítás

2005. május 7.

2005. június 2.

Sipos Dániel

"Szóló Tánc és Duó Tánc Fesztiválok elmúlt három évéről"

Eifert János

fotóművészeti kiállítás

2005. június 3.

2005. december 14.

Eifert János fotóművész Test és Tánc fényképezés workshop résztvevőinek kiállítása

"Test és Tánc fényképezése"

Eifert János

fotóművészeti kiállítás

2005. szeptember 16.

2005. október 7.

Siklós Péter

"Mozgásban"

Eifert János

fotóművészeti kiállítás

2005. október 8.

2005. november 10.

Szentgyörgyi Erika

"Flamenco"

Pete Nóra, Performance: Inhof Katalin

képzőművészeti kiállítás

2005. november 11.

2006. január 10.

Sulyok László

"A tánc titka"

Fenyves Márk

fotóművészeti kiállítás

2006. január 11.

2006. április 28.

Jókuti György, Sipos Zoltán, Sulyok László, Varga Gábor György

"Képek a Szóló Tánc és Duó Tánc Fesztiválokról"

Pálosi István

fotóművészeti kiállítás

2006. április 29.

2006. október 24.

Orkesztika Alapítvány archívuma

"Modern tánc magyarországi hajnala"

Fenyves Márk

fotóművészeti kiállítás

2006. október 27.
2006. december 6.
Bege Nóra
Dusa Gábor
Éder Vera
Kenyeres Csilla
Orosz Péter
Varga Gábor György
Leica, vissza az ősökhöz avagy 24x36
a Kiállítók
fotóművészeti kiállítás
2006. december 9.
2007. január 9.
Lékó Tamás
 MY PRIVATE DANCERS
Péter Márta
fotóművészeti kiállítás
2007. Február 9.
2007. március 28.
ARTemiS GROUP, avagy kiállítók:
Fülöp Gábor
Polyák György
Vimola Dóra
TÁNC MINDENBEN
Eifert János
fotóművészeti kiállítás
2007 március 31
2007. április 13.
Temesvári Balázs T.Bali KIFESTŐKÖNYV FELNŐTTEKNEK
T.BALI RAJZAI
 Kari Györgyi szinművésznő
képzőművészeti kiállítás
2007. április 27.
2007. november 1.

Dusa Gábor

SZÓLÓDUÓ 2007

Pálosi István
fotóművészeti kiállítás
       
       
       




Fotó: Eifert János
Kína, Selyemút
2007 november 16. - 2008 január 5.
Eifert János
fotográfiái
Kiállítás megnyitó: 2007 november 16. 18.00 óra



SZÓLÓDUÓ 2007
2007 április 27. - 2007 november 1.
Dusa Gábor
fotográfiái
Kiállítás megnyitó: 2007 április 27. 17.30 óra
Megnyitja
Pálosi István



KIFESTŐKÖNYV FELNŐTTEKNEK
T.BALI RAJZAI
2007 március 31- 2007. április 13.


T.BALI RAJZAI

Kiállítás megnyitó: 2007. március 31. (szombat) 19 óra
Kiállítást megnyitja: Kari Györgyi szinművésznő
ZENÉL A MUMUS KISEGYÜTTES :/ex gordiuszi csomó/
MAGYAR
STENZEL
SZEMZŐ
TÓTH




TÁNC MINDENBEN
2007 Február 9. - 2007. március 28.
ARTemiS GROUP, avagy kiállítók:
Fülöp Gábor
Polyák György
Vimola Dóra
fotográfiái
Kiállítás megnyitó: 2007. február 9-én 19 órai
Megnyitja Eifert János fotóművész



MY PRIVATE DANCERS
2006. december 9 - 2007. január 9
Lékó Tamás
fotográfiái
Kiállítás megnyitó: 2006. december 9. 19 óra
Megnyitja
Lékó Tamás, Péter Márta



Leica, vissza az ősökhöz avagy 24x36
2006. október 27 - 2006. december 6
Bege Nóra
Dusa Gábor
Éder Vera
Kenyeres Csilla
Orosz Péter
Varga Gábor György
fotográfiái


Leica, vissza az ősökhöz avagy 24x36

Bege Nóra
Dusa Gábor
Éder Vera
Kenyeres Csilla
Orosz Péter
Varga Gábor György
fotográfiái

Kiállítás megnyitó: 2006. október 27. 19 óra
Megtekinthető: 2006. december 6-ig

A fotók 2005-ben a SZASZSZ XI. Alternatív Színházi Szemle keretében rendezett
Leica - fotóművész mesterkurzuson készültek.
 

 


2004. szeptember 25-től november 1-ig

Eifert János kiállítása
A KÉPZELET ÉS A VALÓSÁG PEREMÉN EGYENSÚLYOZVA...


Milyen unalmas lenne az irodalom - és milyen keveset tudnánk a világról, ha pusztán lexikonokat, enciklopédiákat, tudományos értekezéseket, szakcikkeket olvasgatnánk. Ha nem lenne regény, novella, vers, mese, vagy színmű - vagyis ha nem léteznének az írók, művészek, mesemondók képzeletében megszületett történetek, az óperenciás tengeren túli tájak, seholsincs figurák, soha el nem hangzott párbeszédek - a valóságról jóval kevesebbet tudnánk. Hasonlóan van ez a fotográfiában is: noha fontos és becsülendő a történések, történelmi pillanatok pontos és hiteles rögzítése, az ember és a természet viszonyát, az életünket meghatározó és befolyásoló jelenségeket, a test és lélek viszonyát sokkal érzékletesebben mutathatjuk meg a szubjektív fotográfiával, amelyet képzeletünk irányít. A fotográfus szeretne tisztábban megszólalni, pontosabban fogalmazni, többet megmutatni a lényegből. Ehhez állandóan új meg új eszközökre van szüksége, ezért állandóan kísérletezik, kifejezési eszközeit, nyelvezetét csiszolgatja. Ezt teszem én is, mindezt a valóság és a képzelet életveszélyes peremén egyensúlyozva. (Eifert János)


2004. november 13. - december 18.

Dusa Gábor táncfotográfiái

Kiállítás megnyitó: 2004. november 13. (szombat) 18 óra
A kiállítást Mándy Ildikó nyitja meg.
Performansz: Mándy Ildikó


2005. június 3. - szeptember 14.
Eifert János fotóművész Test és Tánc fényképezés workshop

(Magyar Fotóművészek Szövetsége által szervezett program) résztvevőinek kiállítása


Kiállítók:
Eifert János, Beke Péter, Tóth Ottó, Kaczmarek Edvárd, Köllő Károly, Csortos Szabó Sándor, Fülöp Gábor, Hajdú Gyula, Mészáros Ödön, Polyák György, Szeberényi Adrián, Vimola Dóra, Völgyi Attila


A résztvevők nem voltak profik abban az értelemben, hogy nem a fotózásból élnek, de azért talán az amatőr kategóriát már inkább felülről súrolják.

A workshop célja, hogy ötleteket adjon a résztvevőknek a továbblépés irányaira.
Az első alkalommal elmélettel foglakoztunk. Megpróbáltuk elhelyezni az akt illetve a tánc fotózást a művészetek között a nagy elődök munkáinak alapján.
A második alkalommal egy modell és egyszerű, mindenki számára elérhető eszközökkel, mint például egy halogénlámpa és háztartási műanyag fóliák, illetve diavetítőkkel vetített elő és hátterekkel - kísérleteztünk a különböző akt beállítási lehetőségekkel.
Harmadik alkalommal az MMS-ben profi táncosok közreműködésével élvezhettük a nagy térben szabadon mozgó testük rezdüléseit nagy tudatossággal irányító táncosok fényképezését.
A következő alkalommal többek között 40 gyertya segítségével kell majd bevilágítanunk modellünket illetve ventilátor fújta szalagok segítségével próbáljuk kiemelni modellünk vonalait.

A Magyar Fotóművészek Szövetsége által szervezett program színvonalának biztosítéka Eifert János maga, aki az egyik legismertebb és elismertebb aktív fotóművész ma Magyarországon.
A kiállítás anyaga hűen tükrözi a közösen beállított képeken is a résztvevők egyéni látásmódját
Polyák György



 

Szentgyörgyi Erika: Flamenco
2005 október 8. - november 10.

A Mozdulatművészeti Stúdió Mezítlábas Galériájába tekinthető meg október 8-tól Szentgyörgyi Erika festőművész "Flamenco" című kiállítása. "A képeim témájaként megfestett andalúz flamenco táncot magam is gyakorlom és bizonyos mértékig átélem ezt az életérzést, így a képeimen ábrázolt mozdulatok belülről tetszenek meg. A táncot ábrázoló képeimnél a lényeg nem a mozdulat formája, hanem az állapot, amelyből a mozdulatnak meg kell születnie."

Megnyitó: 2005. október 8. 18 órakor
A kiállítást megnyitja: Pete Nóra művészettörténész
Performance: Inhof Katalin táncművész
A kiállítás megtekinthető: 2005. október 08. - november 10.

Első pillanatban azt gondolhatjuk, hogy művészetem a tánc és a tovatűnő mozdulatok megragadásáról szól. Engem azonban a felszíni forma alatt munkálkodó erők és energiák érdekelnek.
A képeim témájaként megfestett andalúz flamenco táncot magam is gyakorlom és bizonyos mértékig átélem ezt az életérzést, így a képeimen ábrázolt mozdulatok belülről tetszenek meg. A táncot ábrázoló képeimnél a lényeg nem a mozdulat formája, hanem az állapot, amelyből a mozdulatnak meg kell születnie.
A munkáimban képi elemként felhasználom a tánc kellékeit, a hullámzó, fodros szoknyákat, kendőket, melyek örvényt kavarva alakítják maguk körül a teret. Technikámra rétegzettség jellemző: olajpasztell alapra felvitt ecolin töredezett felületet képez, ez a vibráló felület már önmagában is mozgás, állandó változás érzetét kelti.
Festményeim a változáson túl az átváltozásra is alkalmat adnak, egyes képeken mintha nem is nőket látnánk, hanem félig madár vagy virágszerű lényeket, lobogó lángot vagy elsötétülő árnyékot. - Szentgyörgyi Erika

 

 

Sipos Dániel fotókiállítása

a Szóló Tánc és Duó Tánc Fesztiválok elmúlt három évéről.

Mozdulatművészeti Stúdió "Mezítlábas Galériája".

Megnyitó 2005. május 7-én 18 órakor. Eifert János kiállítás-nyitogatásában közreműködik a Max Diakok (FR), performansszal.

Ha van illanó anyaga a művészeteknek, akkor a tánc valóban az. A táncelőadás varázsa, amelyben a koreográfia szépsége, a táncos szuggesztív egyénisége, a mozgás virtuozitása a zenével, díszlettel és jelmezzel együtt jelenik meg, a függöny legördülése után már csak elhalványuló emlékeinkben él tovább, majd kifakulva kihullik onnan is.

A tánc-élmény megőrzésének, rögzítésének, ha úgy tetszik dokumentálásának igénye - ősidőktől fogva ismert. Legkorábbról az őskőkorszakból származó barlangi, valamint a bronzkori sziklarajzok maradtak ránk, későbbről pedig rajzok, festmények, szobrok, és a jelen időben a fénykép, a film és videó őrzi meg ennek az illékony művészetnek a jelenlétét. Különleges jelentőségűek a korabeli költők, írók, filozófusok közvetlen élményén alapuló műveinek táncvonatkozású lírai, leíró vagy elmélkedő részletei. Gyönyörű könyvet lehetne összeállítani Homérosztól kezdve Paul Valéryig - a táncot magasztaló költői szövegekből, amelyben a magyar költők sorai, virágénekek, népi rigmusok éppúgy helyet kaphatnának. Ha pedig kikelnek a tánc szenvedélye ellen - mint a puritán református feddő énekek, vagy a francia és orosz kritikai realistáknak, Balzacnak vagy Lev Tolsztojnak a balettrajongás abban a korban még nagyon költséges és kétes passzióját leleplező regényrészletei - sokszor még pontosabb leírással szolgálnak, mint maguk a táncmesterek. Különleges jelentősége van a Lábán-féle táncírásnak, de bonyolultsága és nehéz értelmezhetősége miatt nem terjedt el hétköznapi használatra. Ma a dokumentálás - a film, videó mellett - főleg fényképezéstechnikával folyik. A fénykép azonban nemcsak dokumentálásra szolgál. Ha jó kezekben van a gép, a mögötte álló érző-gondolkodó ember akár fény/kép/művészeti alkotások hozhat létre általa. Mint ahogy Sipos Dániel is ezt teszi.

Most persze nem az a célom, hogy Sipos Dánielt - merthogy kiállításának megnyitására engem kért fel - az egekbe menesszem. Felkukucskált ő oda nélkülem is, képei röpítenek bennünket olyan magasságba, ahol az angyalok - a tánc angyalai - lógatják lábukat a felhőkön ücsörögve, és az ördögökre pislantva, kacarásznak, és éppen ide mutogatnak lefelé, ahol ezek a képek lógnak. Mit mondanak az angyalok? Ördögien jók! Még majd megkísértenek bennünket. De mi is ez a kísértés?

Sokan a jó táncfotót éles, tónus- vagy színhelyes képnek gondolják. Olyan pontos ábrázolásnak, amely élethűen mutatja a szereplőket pózaikkal és mozdulataikkal együtt. Hogy leolvasható a képről az adott térforma, a kosztüm, a díszlet. Sokan, avval, hogy pontos és éles képet készítenek, megállítják - vagy inkább megfagyasztják - az időt. A végtelen sok pillanatból hiába választanak egyet, amit jellemzőnek vélnek, az nem mozdul. Szárnyaszegetten, mint egy bukott angyal, nem mozdul a képzelet sem. A művészet, a táncművészet még annyira sem tűri a róla készült tárgyilagos, precíz képet. Szerencsénkre - és ott fent az angyalok szerencséjére is - Sipos Dániel megkísérti a pillanatot: épphogy nem megállítja, hanem lelket lehel belé. Megkísérel megkísérteni bennünket, hogy ezt a pillanatot átéljük mi is, vele együtt. Mintha valóban a táncot látnánk, s nem annak "földi mását". Egyszerű eszközöket használ mindehhez: bemozdít, elvonatkoztat, egy pillanatból százat formál, és máris ott vagyunk a tánc kellős közepén, az átélt, gyönyörű pillanatok sodrásában. Nem fest vad színekkel: fekete-fehérben gondolkodik. Absztrahál. Mégis - az érzelmi skálát illetően - több színt érzünk ki képeiből, mint a színes negatívra készültekből. Ezek nem egy-egy "jól elkapott pillanatot", hanem folyamatot ábrázolnak. Képein a mozdulat, a mozgás - nemcsak fizikai, hanem szellemi értelemben - minden mozzanatában gyönyörűségesen megkísért bennünket. Igaza van az angyaloknak: kacsintása ördögi. Vagy inkább ördöngös? No de ne játszunk a szavakkal, hiszen itt állunk a képek előtt, amelyek megkísértésre várnak. Nézzük, lássuk a sokunk által ismert pillanatokat a fotográfus szemével.

 

Sipos Dániel fotókiállítását, amely a Szóló Tánc és Duó Tánc Fesztiválok elmúlt három évét mutatja meg, megnyitom.

Eifert János

 

(A kiállítás-megnyitón elhangzottak szövegvázlata, Budapest, 2005. május 7.)



Test és a tánc fényképezése
Kiállítás a workshop képeiből a Mozdulatművészeti Stúdióban

A résztvevők nem voltak profik abban az értelemben, hogy nem a fotózásból élnek, de azért talán az amatőr kategóriát már inkább felülről súrolják. A workshop célja, hogy ötleteket adjon a résztvevőknek a továbblépés irányaira. Az első alkalommal elmélettel foglakoztunk. Megpróbáltuk elhelyezni az akt illetve a tánc fotózást a művészetek között a nagy elődök munkáinak alapján. A második alkalommal egy modell és egyszerű, mindenki számára elérhető eszközökkel, mint például egy halogénlámpa és háztartási műanyag fóliák, illetve diavetítőkkel vetített elő és hátterekkel -  kísérleteztünk a különböző akt beállítási lehetőségekkel.
Harmadik alkalommal az MMS-ben profi táncosok közreműködésével élvezhettük a nagy térben szabadon mozgó testük rezdüléseit nagy tudatossággal irányító táncosok fényképezését. A következő alkalommal többek között 40 gyertya segítségével kell majd bevilágítanunk modellünket illetve ventilátor fújta szalagok segítségével próbáljuk kiemelni modellünk vonalait.
A Magyar Fotóművészek Szövetsége által szervezett program színvonalának biztosítéka Eifert János maga, aki az egyik legismertebb és elismertebb aktív fotóművész ma Magyarországon.
A kiállítás anyaga hűen tükrözi a közösen beállított képeken is a résztvevők egyéni látásmódját. /Polyák György/

 

Kiállítók: Eifert János, Beke Péter, Tóth Ottó, Kaczmarek Edvárd, Köllő Károly, Csortos Szabó Sándor, Fülöp Gábor, Hajdú Gyula, Mészáros Ödön, Polyák György, Szeberényi Adrián, Vimola Dóra, Völgyi Attila

 

 

Orkesztika Alapítvány - Mozdulatművészeti Stúdió
Támogatók:

NKÖM (OKM)

NKA Táncművészeti és Fotóművészeti Kollégium

Fővárosi Közgyűlés Kulturális Bizottsága - Színházi Alap

Pro Kultúra Urbis Közalapítvány

2005-2006 évadban a program támogatója:


NKA Fotóművészeti Kollégium

 


További információ és bejelentkezés:
Mozdulatművészeti Stúdió
1077 Budapest, Rottenbiller u. 31.
Tel: 06-20-361-7821,
e-mail: info@mozdulatmuveszet.hu

Általános ügyfélfogadás a helyszínen 14 órától

Tariska Andrea studióreferens online elérhetősége
msn: mozdulat@hotmail.com
skype: tariskaandi




 
Utolsó fissítés:
2007-11-07




Köszönjük, hogy személyi jövedelemadójának 1% -ával támogatja programjaink megvalósulását.

Orkesztika Alapítvány adószáma: 19701840-1-43




copyright
www.orkesztika.hu,
www.mozdulatmuveszet.hu